راهنمای شستشوی کاپشن پلار

راهنمای شستشوی کاپشن پلار

به طور کلی وظیفه ژاکت یا کاپشن پلار حفظ دمای بدن در سیستم لایه بندی پوشاک در ورزشهای فضای باز مانند کوهنوردی و اسکی است. یک کاپشن پلار مناسب باید گرم باشد و همچنین دارای خاصیت تنفسی نیز باشد. خاصیت تنفسی به معنای آن است که مولکولهای بخار آب ناشی از تعریق بدن بتوانند از آن عبور کنند. این ویژگی باعث می شود شما در حین فعالیت به دلیل عرق کردن خیس نشوید. اما حفظ کاپشن پلار به عنوان یکی از انواع کاپشن کوهنوردی اهمیت دارد و شستشوی درست آن هم می تواند در عملکرد و حفظ ظاهر آن در بلند مدت تاثیر بسزایی داشته باشد. در ادامه این مقاله با مراحل شستشوی کاپشن پلار آشنا خواهید شد.

پوشاک و تجهیزات ورزشی و کوهنوردی

مراحل شستشوی کاپشن پلار

تمیز کاری نقطه ای

در این مرحله لازم است لکه های روی کاپشن را از بین ببرید. این لکه ها می تواند به دلیل مواد غذایی یا یک تکه شکلات ایجاد شده باشد. برای نیل به این منظور قسمت های لکه دار را زیر شیر آب ولرم قرار دهید و سپس کمی صابون ملایم به آرامی روی لکه بمالید تا از بین برود. سپس نقطه مورد نظر را بشویید تا اثر صابون و لکه کاملا محو شود. این می تواند یک تمیز کاری مقطعی بدون نیاز به شستشوی کل کاپشن باشد و شاید نیازی به شستشوی کل کاپشن نداشته باشید.

با این حال اگر می خواهید کل کاپشن پلار خود را بشویید، نیازی به آب کشی محل صابون نخواهد بود و می توانید اجازه دهید صابون تا شستشوی کامل روی لکه باقی بماند.

راهنمای شستشوی کاپشن پلار

بررسی برچسب های راهنما

اکثر کاپشن های پلار دارای یک برچسب راهنما برای شستشو هستند. روی این برچسب ها به زبان اختصاری به دمای آب و مواردی مانند اتو کردن یا نکردن اشاره شده است. به طور معمول بهتر است کاپشن پلار را در دمای پایین تر (حدود ۳۰ درجه سانتیگراد) بشویید و از دور پایین ماشین لباس شویی استفاده کنید.

آماده سازی کاپشن پلار برای شستشو

قبل از قرار دادن کاپشن پلار درون ماشین لباسشویی مطمئن شوید که جیب ها و درزهای کاپشن کاملا خالی هستند. یک تکه دستمال کاغذی به جا مانده از برنامه قبلی به راحتی می تواند تمام کاپشن شما را به هم بریزد، پس لازم است دقت کنید. همه جیب ها را وارسی کرده و سپس کاپشن را برای شستشو پشت و رو کنید.

شستشوی کاپشن پلار

کاپشن پلار خود را به تنهایی یا با سایر اقلام مشابه درون ماشین لباس شویی قرار دهید و از همان دمایی که روی برچسب ها اشاره شده است استفاده کنید. لازم است برای شتسشوی پلار از مواد شوینده ملایم استفاده کنید و همچنین نباید از نرم کننده پارچه استفاده کرد، چرا که می تواند روی تنفس پلار تاثیر منفی داشته باشد و این از عملکرد آن خواهد کاست.

مطمئن شوید که از دور کم ماشین لباس شویی (۶۰۰-۸۰۰) دور استفاده می کنید، زیرا دور زیاد ممکن است پارچه را ضعیف کند.

خشک کردن پلار

با خارج کردن پلار از ماشین لباسشویی متوجه خواهید شد که کاپشن شما دارای رطوبت کمی بوده و تقریبا خشک است و خشک شدن کامل آن هم زمان زیادی نخواهد گرفت. بنابراین نیازی به استفاده مجدد از خشک کن ماشین لباس شویی نخواهد بود زیرا این کار فقط باعث ضعیف شدن پارچه می شود. برای خشک شدن کامل یک پلار آنرا چند ساعت در داخل یا خارج از خانه قرار دهید تا رطوبت آن به طور کامل گرفته شود. از قرار دادن کاپشن زیر تابش مستقیم آفتاب اجتناب کنید.

فاموزون