معرفی انواع تیشرت ها

معرفی انواع تیشرت ها

معرفی انواع تیشرت ها

در طول سال ها مثل هر چیز دیگری در دنیا تیشرت هم دچار دگردیسی شد و انواع گرد، یقه دار، دکمه ای، آرم دار و مدل های دیگری از آن به بازار آمد.

اگر در این روزهای گرم  نمی خواهید همانند حضرت سعدی باشید که در گلستان درباره کلافگی گرمای تابستان گفت:

«یاد دارم که در ایام جوانی گذر داشتم به کویی و نظر با رویی، در تموزی که حرورش دهان بخوشانیدی و سمومش مغز استخوان بجوشانیدی»

این مطلب را در انتخاب تیشرت مردانه مناسب تابستان بخوانید. 

پوشاک و تجهیزات ورزشی و کوهنوردی

 

یقه گردها

اولین بار ارتش آمریکا بود که از تیشرت یقه گرد در حجم انبوه برای لباس سربازان و افسرانش استفاده کرد. خب، شما که غریبه نیستید؛ آمریکایی ها در دنیا به استفاده از وسایل راحت و فراخ معروف هستند؛ ماشین بزرگ، خانه بزرگ و البته تیشرت های یقه گرد راحت.  یقه گرد خنک ترین و راحت ترین انواع تیشرت هستند و این قانون ساده را حتما یادتان بماند؛ در گرمترین روزهای تابستان، بهترین بالاپوش، تیشرت یقه گرد مردانه است.

تیشرت های یقه گرد در تیپ شناسی مناسب آدمهایی است که بالاتنه ظریفی دارند، چون باعث می شود بالاتنه و سرشانه شما بزرگتر از حالت طبیعی اش به نظر بیاید؛ برای همین هم هست که بدنسازها و کسانی که می خواهند ورزشکار به نظر برسند، تیشرت یقه گرد می پوشند.

یقه هفت ها

شاید در نگاه اول تیشرت های یقه هفت به اندازه یقه گردها جذاب به نظر نرسند اما مطمئن باشید حتما دلیلی برای این طراحی تیشرت وجود دارد. تیشرت های یقه هفت، معمولا مناسب مصرف کننده هایی است که بالاتنه بزرگی دارند. شکل یقه در این تیشرت ها باعث می شود بالاتنه شما جمع و جورتر به چشم بیاید.

هر چه یقه و فرم هفتی شکل آن بزرگ تر باشد. صورت و بدن شما را لاغرتر نشان می دهد و تمرکز مخاطب را از روی صورت شما بر می دارد. پس اگر بالاتنه شما صاف و بدون برجستگی است، این مدل اصلا توصیه نمی شود. ضمن این که چون در مدل تیشرت یقه هفت قسمت بیشتری از گردن بیرون لباس می ماند، پس برای افراد کوتاه قد هم مناسب تر است و آنها را بلندتر نشان می دهد.

چاپ طرح روی تیشرت

اولین بار مارلون براندو بود که با پوشیدن یک تیشرت ساده در فیلم «اتوبوسی به نام هوس». پوشیدن آن را در جامعه آمریکایی جا انداخت اما عمر تیشرت های طرح دار کوتاه تر است و به دهه 60 بر می گردد. که تمام دنیا به دنبال اعتراضات سیاسی به بورژوازی که دنیا را فتح می کرد و در حمایت از افکار چپ تیشرت هایی با طرح چه گوارا می پوشیدند. وب سایت فاموزون در این زمینه آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

این روزها کافی است طرح مورد علاقه تان را در گوگل سرچ کنید. آن را در یک فلش بریزید و سراغ یکی از نمایندگی های اینترنتی یا مغازه های چاپ عکس روی تیشرت در محله تان بروید. هر کدام این مغازه ها تیشرت های به اصطلاح خاصی دارند که طرح مورد نظرتان را روی آن چاپ می کنند. از ما نشنیده بگیرید اما این جوری هزینه تمام شده تیشرت مورد علاقه تان هم پایین می آید.

پوشاک و تجهیزات ورزشی و کوهنوردی

 

تیشرت فیت

انواع تیشرت

تیشرت های فیت در واقع مدل های چسبان تری در میان انواع تیشرت ها هستند. جنس پارچه ی آنها به گونه ای است که حالت کشسانی بیشتری داشته و فرم بدن را به خوبی جلوه می دهند. به همین دلیل برای افرادی که اندام متناسب و ایده آلی دارند، یک انتخاب مطلوب و حرفه ای خواهند بود.

تیشرت اورسایز

اورسایز

تیشرت های گشاد و اورسایز نیز اخیرا مورد استقبال گسترده ای در میان دخترها و پسرهای جوان قرار گرفته است. این مدل از لباس ها در قسمت آستین به صورت پهن طراحی شده اند و روی بدن به صورت محکم و فیت قرار نمی گیرند. در هنگام استفاده از تیشرت های اورسایز، پوشیدن شلوارهای تنگ و فیت توصیه نمی شود.