۱۱ تا از بهترین ورزش ها برای لاغری

بهترین-ورزش-ها-برای-لاغری

۱۱ تا از بهترین ورزش ها برای لاغری

هر فردی در این دنیا رویای به دست آوردن هیکل ورزشی را دارد. این خیلی آسان نیست. نیاز به کار سخت و ثبات دارد. امروزه اضافه وزن یک مسئله رو به رشد است که به دلیل مشکلات بسیار زیاد آن مانند چاقی، مشکلات قلبی، خستگی که مانند دعوت به بیماری ها یکی پس از دیگری است، به خوبی در معرض دید قرار می گیرد. انجام این ورزش ها چربی سوزی ذهن و حافظه شما را نیز تیزتر می کند. در ادامه به بهترین ورزش ها برای لاغری اشاره کرده ایم:

بهترین ورزش ها برای لاغری و کاهش وزن کدامند؟

شنا کردن

کالری سوزانده شده در ساعت: ۵۰۰ تا ۸۰۰

پوشاک و تجهیزات ورزشی و کوهنوردی

بزرگترین مزیت شنا برای سلامتی، عدم تاثیر زیاد آن بر مفاصل است و یک تقویت کننده عالی عضلات به شمار می رود. یک شناگر از تک تک ماهیچه های بدن خود برای به حرکت درآوردن او در آب استفاده می کند، از جمله عضلات گردن، صورت و انگشتان پا. قدرت و استحکام عضلانی را توسعه می دهد و وضعیت و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد.

شنا همچنین یک تمرین هوازی موثر را فراهم می کند. شنا مزایای قلبی عروقی ورزش هوازی را بدون تاثیر زیاد بر روی مفاصل شما فراهم می کند. سن، آسیب ها یا شرایط مرتبط با چاقی ممکن است نیاز به انتخاب ورزشی داشته باشد که فشار بیشتری بر بدن شما وارد نکند.

دو سرعت

کالری سوزی در ساعت: ۹۰۰ تا ۱۵۰۰

اگر می خواهید وزن کم کنید یا کالری بسوزانید؛ دوی سرعت یکی از بهترین ورزش ها برای لاغری است. دوی سرعت باعث می شود تنفس سخت تر شود و در نتیجه میزان اکسیژن در خون شما افزایش می یابد. این به سم زدایی بدن شما کمک می کند. دوی سرعت همچنین ماهیچه های شما را تقویت می کند و متابولیسم و ضربان قلب را افزایش می دهد. انجام دوی سرعت کوتاه در فواصل روزانه باعث افزایش ضربان قلب، گردش خون و همچنین افزایش دمای بدن می شود. تمام این فعالیت ها در نهایت به کاهش وزن در مدت زمان کوتاهی کمک خواهد کرد.

 

ورزش های راکتی

کالری سوزانده شده در ساعت: ۳۹۰ تا ۷۸۰

ورزش‌های راکت، از جمله تنیس و راکتبال، همگی فعالیت‌های شدیدی هستند که به حرکت مداوم در حین پرواز و پرش توپ در زمین نیاز دارند. در حالی که تنیس معمولاً در زمینی در فضای باز بازی می‌شود، راکت‌بال در یک اتاق سرپوشیده بازی می‌شود، جایی که توپ ممکن است از هر یک از چهار دیوار، سقف یا زمین پرتاب شود. این یک تمرین عالی است؛ با این حال، اگر در زانو یا مچ پا مشکل دارید، ممکن است این ورزش ها به دلیل تغییر جهت های ناگهانی برایتان مناسب نباشند. برای حداکثر سود بدنی، انفرادی بهتر از همتای دونفره خود است زیرا در طول مسابقه زمین بیشتری را پوشش خواهید داد. حتی اگر مبتدی باشید، شانه‌ها، ساعدها و باسن شما نیز تمرین داده می شود.

فوتبال

کالری سوزانده شده در ساعت: ۶۰۰ تا ۹۰۰

همچنین یک ورزش کارآمد برای کاهش وزن است زیرا عضلات و قلب را به روش های مختلف کار می کند. فوتبال با استفاده از فیبرهای عضلانی کند انقباض و تند انقباض، توده عضلانی بیشتری می سازد و کالری بیشتری می سوزاند. فوتبال توده عضلانی را می سازد و حفظ می کند و متابولیسم شما را نیز افزایش می دهد. برای اینکه از طریق ورزش تیمی فوتبال به تناسب اندام برسید، مجبور نیستید در پست خاصی بازی کنید و چه در حمله باشید و چه در دفاع، دویدن و تغییرات سریع مطمئناً به شما کمک می کند تا وزنتان را کاهش دهید.

بسکتبال

کالری سوزانده شده در ساعت: ۴۹۶ تا ۶۸۷

یکی از ورزشهای جالب و همچنین بهترین ورزش ها برای لاغری بسکتبال است. این شامل دویدن خوب، پریدن، کشش، حرکت پا و ذهن هوشیار برای انداختن توپ در سبد است. به غیر از این بسکتبال بازی کردن به همراه دوستان یا خانواده همیشه لذت بخش خواهد بود.

هنرهای رزمی

کالری سوزانده شده در ساعت: ۷۰۰ تا ۱۱۰۰

صرف نظر از اینکه در حال تمرین کاراته، جودو، تکواندو یا هر هنر رزمی دیگری هستید، فواید زیادی نصیبتان می گردد. هر فعالیتی که شما را وادار به حرکت سریع و به روش‌های مختلف کند، مطمئناً به شما کمک می‌کند، چه در حال یادگیری یک هنر رزمی جدید باشید و چه یک مبارز با تجربه. لازم نیست این مهارت را به قصد جنگیدن یا دست و پنجه نرم کردن یاد بگیرید. سالن های ورزشی مملو از افرادی است که ورزش های رزمی را بدون قصد پا گذاشتن به رینگ یاد می گیرند.

به غیر از این ورزش رزمی ذهن شما را هم برای یادگیری آماده می کند و اعتماد به نفستان را نیز افزایش خواهد داد.

*۱۱ تا از بهترین ورزش ها برای لاغری*

ژیمناستیک

کالری سوزی در ساعت: ۳۳۴ تا ۵۰۰

مزایای استفاده از لگ اورجینال هنگام ورزش

  • تنظیم دمای بدن
  • محافظت از بدن در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید
  • افزایش سوختن کالری
  • محافظت لگ از پا در برابر تغییرات دمایی
  • کاهش احتمال التهاب عضله و درد حاصل از ورزش

 

ژیمناستیک انرژی و تناسب اندام زیادی می طلبد. این ورزش شامل عملکرد، قدرت، سرعت، انعطاف پذیری، تعادل و هماهنگی است. ژیمناستیک به سطح بالایی از انرژی، بهترین فرم بدن و تناسب اندام نیاز دارد. به همین دلیل است که ژیمناست های رقابتی دارای یکی از زیباترین و خوش فرم ترین اندام در ورزش هستند. ژیمناستیک به عنوان یک تمرین کالری سوزی متوسط طبقه بندی می شود.

بوکس

کالری سوزانده شده در ساعت: ۸۰۰ تا ۱۰۰۰

بوکس به ساعت‌ها تمرین نیاز دارد، از طناب زدن تا اسپارینگ قبل از اینکه واقعاً برای مسابقه به رینگ بروید. استقامت، چابکی، حرکت پا، رفلکس سریع و تصمیم گیری همه در این ورزش گنجانده شده است. علاوه بر این، تعداد قابل توجهی کالری می سوزانید که برای کاهش چربی شکم ضروری است و بوکس را هم در زمره بهترین ورزش ها برای لاغری قرار می دهد.

دوچرخه سواری

کالری سوزانده شده در ساعت: ۶۷۰ تا ۱۰۰۰ کالری

دوچرخه سواری برای همه افراد، در هر سن یا سطح آمادگی مناسب است. به چربی سوزی کمک می کند، سلامتی را بهبود می بخشد و شما را در فرم مناسب قرار می دهد. همچنین گروه های عضلانی اصلی در پاها را تقویت می کند: عضلات چهارسر ران، باسن، همسترینگ و ساق پا.

پارکور

کالری سوزانده شده در ساعت: ۶۰۰ تا ۸۰۰

این ورزش به انواع الگوهای حرکتی مختلف نیاز دارد که هر کدام به طور باورنکردنی بر عضلات مرکزی بدن نیاز دارند. پارکور یک ورزش با کالری سوزی بالاست. این شامل مسیرهای با مانع، دویدن، کوهنوردی، تاب خوردن، منتینگ، طاق زنی، پرش، غلت زدن و حرکت چهارپا بسته به موقعیت داده شده است. حرکاتی که هنگام اجرای پارکور انجام می دهید، کل کالری سوزی را افزایش می دهد

کوهپیمایی

کالری سوزی در هر ساعت: ۵۰۰ تا ۹۰۰

در زمان کوهپیمایی می توانید از مناظر طبیعت بهره برده و همین باعث می شود که حوصله تان هم سر نرود. بعلاوه اینکه کوهپیمایی کالری سوزی بالایی هم دارد و باعث تقویت عضلات پایین تنه و مرکز بدنتان خواهد شد. به علاوه برای فشار بیشتر می توانید با خودتان یک کوله پشتی کوهنوردی هم ببرید. بر این اساس کوهپیمایی نیز جز بهترین ورزش ها برای لاغری قرار می گیرد.

بهترین ورزش برای لاغری در باشگاه چیست؟

انجام تمرینات هوازی تاثیر بسزایی در کاهش وزن و لاغری دارد. برای رسیدن به این هدف در ابتدای هر جلسه وزنه زدن می توانید ۲۰ دقیقه تمرین هوازی اضافه کنید. این تمرین هوازی می تواند دویدن، پیاده روی سریع یا دوچرخه ثابت باشد. این تمرین علاوه بر چربی سوزی باعث می شود بدنتان به خوبی گرم شود.

بهترین ورزش برای افراد چاق چیست؟

افراد چاق و دارای اضافه وزن باید از ورزشهای کم تاثیر شروع کنند. تمریناتی مانند شنا، پیاده روی و دوچرخه ثابت فشار کمتری روی مفاصل وارد کرده و باعث می شود به مرور برای ورزشهای پرشدت مانند دویدن آمادگی کافی کسب کنید.