تابلو آسمان شب یا صور فلکی چیست؟

تابلو آسمان شب یا صور فلکی چیست؟

تابلو آسمان خاص ترین هدیه ای است که میتوانید به کسانی که دوستشان دارین تقدیم کنید. در تابلو آسمان وضعیت دقیق ستارگان را در زمان و مکان خاص شما را روی تابلو آسمان به تصویر می کشیم . موقعیت زمین نسبت به ستاره ها مدام در حال تغییراست.استودیو دایری تابلو نقشه آسمان را که موقعیت ستارگان آسمان را بر اساس زمان و مکان خاص انتخابی شما به تصویر می کشد ، طراحی می کند.

محل و تاريخ اتفاقات مهم زندگي خود را با ما در ميان بگذاريد تا آسمان آن روز را در قالب پوستری زیبا برايتان طراحی كنيم.

هدیه‌ای مناسب برای ثبت لحظات مهم، مانند تولد، سالگرد و … .جمله نوشته شده روی تابلو نیز به انتخاب شما قابل تغییر است. تابلوی ستاره ها یا تابلو استار مپ (map star) می تواند هدیه‌ای مناسب برای تولد، سالگرد ازدواج و یا دیگر رویدادهای مهم زندگی شما باشد.

پوشاک و تجهیزات ورزشی و کوهنوردی

در تابلو آسمان، QR کد وجود دارد .شما میتوانید فایل صوتی یا ویدیو خود را ارسال نمایید و به وسیله این کد ما آن فایل را در حالت کیوآرکد روی تابلو آسمان شب تولد ثبت میکنیم. در هر زمان میتوانید با اسکن کردن QR، فایل ویدیو و صوتی را بر روی گوشی خود مشاهده کنید.

تابلو آسمان شب یا صور فلکی چیست؟

اطلاعات مورد نیاز برای طراحی تابلو نقشه آسمان شب، جمله مورد نظر خود تاریخ میلادی شهر مورد نظرتان می باشد تا بر اساس آنها تابلوی خاص شما طراحی شود.

ثبت حالت ستارگان و وضعیت ماه در لوکیشن و تاریخ به یادماندنیتان که میتوانید با اضافه کردن پیام تبریک به صورت فایل صوتی به دوست داشتنی ترین فرد زندگیتان هدیه بدهید.

آشنایی با صور فلکی

صور فلکی مجموعه ای از ستارگان در آسمان هستند، که گروه های قابل تشخیص را شامل می شوند. ستاره شناسان بعضی از این مجموعه ها را کشف کردند و آنها را به نام هایی مانند نام موجودات افسانه ای و خدایان نام گذاری کردند.

در حال حاضر ۸۸ صورت فلکی شناخته شده است و هر ستاره به یک صورت فلکی تعلق دارد. ستارگان موجود در هر صورت فلکی به نحوی قرار گرفته اند زمانی که از زمین به آنها نگاه می کنیم در یک صورت فلکی قرار دارند . روش تشخیص صور فلکی این است که چند صور فلکی معروف را یادگرفته و از آنها برای یافتن بقیه استفاده نمایید.

خرس بزرگ معروف ترین صورت فلکی است که بیشتر شبیه دیگ دسته دار می باشد. صورت فلکی جبار نیز می تواند مفید باشد که شبیه یک شکارچی است و به علت هفت ستاره روشن درون آن قابل مشاهده و تشخیص است و در زمستان و نیمکره شمالی قابل رویت است. صورت فلکی جبار به علت اینکه در اطراف استوای سماوی است می توان از هر جای زمین مشاهده کرد.صورت فلکی صلیب جنوبی شبیه صلیب است که از ستارگان بسیار روشن تشکیل شده است.

تابلو آسمان شب یا صور فلکی چیست؟

کاربردی که صورت‌ های فلکی دارند بیشتر برای تقسیم‌ بندی آسمان به نواحی مشخص بوده ‌است. با مختصات نجومی مانند بعد و میل می ‌توان تقسیم‌ بندی آسمان را انجام داد اما استفاده از این مختصات کار راحتی نیست. آسان ترین راه این است که آسمان به نواحی گوناگون تقسیم شود. بهترین روش برای چنین تقسیم‌ بندی استفاده از ستاره‌ های آشکار و مشخص است. این تقسیم ‌بندی شامل چندین ستاره در کنار هم است که مانند شکل یک مربع را تشکیل می‌ دهند.

کره سماوی چیست؟

کره سماوی یک کره فرضی و هم‌ مرکز با زمین در فضا است و شعاع بسیار بزرگ ‌تری نسبت به زمین دارد. ناظر می‌تواند جای ستارگان روی سطح داخلی کره سماوی تصور کند. کره سماوی دارای مختصات متنوعی است. کره سماوی کاربردهایی همچون پیدا کردن موقعیت اجرام فضایی نسبت به هم و فاصله زوایه‌ آن‌ ها را دارد.

فاصلهٔ عمقی یا همان مختصات عمودی ستاره های آسمان در این کره تعیین نمی‌ شود و چون بر اساس ٔ مشاهده های بصری است، گویی همهٔ ستاره ها روی یک کره شیشه ‌ای به نام کره آسمان چسبیده‌ باشند. با استفاده از هندسه روی این کره محاسبات طلوع و غروب اجرام فضایی امکان‌ پذیر می شود.
در کره سماوی موقعیت ستاره ها همان طور تعیین می‌شود که بر روی زمین با استفاده از طول و عرض جغرافیایی مشخص می‌شود.

منجمان محور کره‌ زمین که قطب‌های شمال و جنوب زمین را به یکدیگر وصل می ‌کند را در فضا از هر دو طرف ادامه می ‌دهند تا کره‌ سماوی را در دو نقطه قطع کند. این دو نقطه قطب شمال و جنوب سماوی نام دارد. به همین روش ، اگر خط استوا در امتداد همین کره‌ ادامه یابد، در نهایت این کره‌ سماوی را در استوای سماوی قطع خواهد کرد. پس با این سیستم می‌توان موقعیت ستارگان را با استفاده از قطب و استوا سماوی تعیین کرد.

انواع تابلو آسمان

تابلو آسمان شب تولد

تابلو آسمان شب که شامل شب تولد و آسمان شب ازدواج و آشنایی و هر اتفاق مهم دیگری می باشد. که همان تابلو استارمپ که وضعیت ستاره ها و آسمان در آن شب خاطره انگیز را برای شما به تصویر می کشد.

نوع دیگر تابلو آسمان ، تابلو ترکیبی است از دو تابلو آسمان شب و تابلو لوکیشن و یا تابلو ماه و تابلو لوکیشن و یا حتی تابلو آسمان شب و تابلو ماه که بسیار مورد علاقه و پسند دریافت کنندگان این تابلو قرار گرفته است.

سخن پایانی

برای اطلاع از قیمت تابلو آسمان شب می توانید با ما تماس بگیرید و سفارش تابلوی آسمان را انجام دهید. فروش تابلو آسمان شب تولد بصورت ویژه در فروش آنلاین فامو  ادامه دارد و طبق خواست شما عزیزان طراحی قاب تابلو آسمان شب تولد و رنگ بندی آن نیز بصورت حرفه ای صورت می گیرد.

توجه داشته باشید که تابلو آسمان شب ، تابلو لوکیشن ، تابلو صورت فلکی و تابلو آسمان شب تولد ظاهری مشابه یکدیگر دارند.

جهت سفارش تابلو شخصی‌ سازی شده‌ تماس بگیرید.