شنا یا دوچرخه سواری: کدام برای کاهش وزن بهتر است؟

شنا یا دوچرخه سواری: کدام برای کاهش وزن بهتر است؟

شنا یا دوچرخه سواری: کدام برای کاهش وزن بهتر است؟

برای بسیاری از افراد انجام یک روتین ورزشی به صورت دایمی کسل کننده است اما خبر خوب اینکه از بدنسازی تا دویدن، شنا، سنگنوردی یا دوچرخه سواری، شما گزینه های زیادی دارید که می توانید با استفاده از آنها یک سبک زندگی ورزشی برای خود ایجاد کنید. این موارد نه تنها باعث سلامتی می شوند بلکه روحیه شما را نیز بهبود داده و باعث میشوند از اوقات ورزش خود به شکل بهتری لذت ببرید. شنا و دوچرخه‌سواری ورزش‌های هوازی عالی هستند و فواید زیادی برای سلامت قلب و عروق و سطح تناسب اندام کلی دارند. شاید بسیاری از ما این دو فعالیت را در دوران کودکی خود امتحان کرده باشیم.

هم شنا و هم دوچرخه سواری فعالیت های کالری سوز موثری هستند. اما حتی تحقیقات می‌گویند که یک ساعت شنا کالری بیشتری نسبت به دوچرخه‌سواری می‌سوزاند، زیرا چندین گروه از عضلات در آن استفاده می‌شوند. در ادامه به مقایسه دقیق تر این دو می پردازیم:

پوشاک و تجهیزات ورزشی و کوهنوردی

مزایای شنا: به طور کلی از دوچرخه سواری ارزان تر است.

شنا یک تمرین کامل بدن است و ورزشی است که قبل از اینکه بتوانید آن را دنبال کنید باید آن را یاد بگیرید. شنا ماهیچه های سر تا پا مانند هسته، بازوها، شانه ها، پشت و پاها را درگیر می کند. بنابراین باعث افزایش قدرت و استقامت کلی می شود. از نظر هزینه، تجهیزات مورد استفاده در شنا ارزانتر از دوچرخه سواری است.

از دیدگاه فواید سلامتی، این یک ورزش قلبی عروقی کم تاثیر است. بنابراین افراد در هر گروه سنی می توانند آن را انجام دهند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند آموزش است. همچنین افرادی که دچار آسیب بافت نرم یا مفصلی هستند می توانند آن را انجام دهند زیرا به مفاصل آسیبی نمی رساند. امروزه آب درمانی یا آب درمانی نیز برای اهداف درمانی رواج یافته است. از خواص آب مانند شناوری می توان به عنوان پشتیبان یا مقاومت استفاده کرد. بنابراین افراد مبتلا به اختلالات عصبی می توانند از آن کمک بگیرند.

مضرات شنا

شنا نیز مجموعه ای از معایب خاص خود را دارد، مثلاً اگر فردی در تمرینات به طور گسترده زیاده روی کند، ممکن است با آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد در نواحی درگیر مانند شانه و زانو مواجه شود. یکی دیگر از معایب آن این است که به دلیل مواد شیمیایی استفاده شده در استخر برای اهداف بهداشتی، می تواند منجر به خشکی پوست، خارش بینی یا قرمزی چشم شود.

فواید و مضرات دوچرخه سواری

دوچرخه سواری ورزشی است که تقریباً همه آن را می شناسند و در دوران کودکی آن را انجام داده اند. بنابراین آموزش زیادی برای این فعالیت لازم نیست. اما تجهیزات دوچرخه سواری نسبت به شنا گران است. همچنین افراد آموزش دیده در هر گروه سنی می توانند این کار را انجام دهند. اما در صورت آسیب دیدگی توصیه نمی شود.

دوچرخه‌سواری عمدتاً بر روی قسمت پایین‌تنه مانند عضلات چهارسر ران، همسترینگ و باسن تمرکز می‌کند و تاکید کمتری بر درگیری بالاتنه دارد. همچنین دارای معایبی مانند خطر سقوط یا تصادف است. اغلب عضلات باسن و زانو به دلیل حرکات تکراری دچار کشیدگی می شوند.

کاهش وزن با شنا در مقابل دوچرخه سواری

هم شنا و هم دوچرخه سواری فعالیت های کالری سوزی موثری هستند. اما حتی تحقیقات نشان می‌دهد که یک ساعت شنا کالری بیشتری نسبت به دوچرخه‌سواری می‌سوزاند زیرا گروه‌های متعددی از عضلات در آن استفاده می‌شوند.

شنا و دوچرخه‌سواری هر دو اشکال فوق‌العاده‌ای از ورزش با فواید شگفت‌انگیز برای سلامتی هستند. شنا از ورزش‌های قلبی عروقی کم تاثیر است و یک تمرین کامل بدن محسوب می شود، اما دوچرخه‌سواری عمدتاً روی قسمت پایین‌تنه تمرکز دارد. در شنا در مقایسه با دوچرخه‌سواری شانس کمتری برای فشار یا آسیب وجود دارد. همچنین وقتی در مورد کاهش وزن صحبت می کنیم، شنا گزینه بهتری به شمار می رود.

کالری سوزی یک ساعت شنا به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درصد بیش از دوچرخه سواری با حفظ فشار درک شده یکسان می باشد.

در نهایت انتخاب بین این دو مورد از ورزش های هوازی به گزینه ها و امکانات شما بستگی دارد. اگر در شنا مهارت دارید و با اضافه وزن روبرو هستید شاید بهتر باشد برای شروع از شنا استفاده کنید. کسانی که به دوچرخه سواری علاقمند هستند نیز می توانند از این ورزش با رعایت نکات ایمنی بهره بگیرند. مساله اصلی در اینجا لذت بردن از تمرین است که احتمال ترک ورزش را به شدت کاهش خواهد داد.(شنا یا دوچرخه سواری: کدام برای کاهش وزن بهتر است؟)

این نوشته در ورزش ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.