نقش کفش مناسب در جلوگیری از آسیب های ورزشی

نقش کفش مناسب در جلوگیری از آسیب های ورزشی

انتخاب نامناسب کفش ورزشی توسط ورزشکاران یکی از علل شایع آسیب های زانو در حین ورزش کردن می باشد. استفاده از کفش نامناسب یا غیر استاندارد می تواند. موجب سقوط و یا لغزیدن بازیکن در حین تمرین یا مسابقه شده .و بطور شایعی آسیب های زانو را موجب شود. در بسیاری از ورزش ها قسمت عمده ای از فشار مکانیکی روی پاها و زانوهای ورزشکار است. کفش مناسب برای اجرای بهتر فعالیت های ورزشی بسیار مهم است. چنانکه در سطوح قهرمانی ارتباط بسیار بالایی بین کفش ورزشکار و اجرای بهینه فرد وجود دارد.

پوشاک و تجهیزات ورزشی و کوهنوردی

خصوصیات کفش ورزشی مناسب

 

  • هنگام انتخاب کفش این قانون اولیه را در ذهن داشته باشید که پای شما هرکز نباید خود را با شکل کفش منطبق کند.
  • یک کفش اندازه در زمان نو بودن ممکن است کمی در قسمت پاشنه آزاد هم باشد. به این دلیل که کفش نو همواره سفت است و در مقابل قوس نوک پا مقاومت می کند و در نتیجه در قسمت پاشنه کمی لغزنده یا آزاد به نظر می رسد.
  • در بیشتر افراد یک پا از پای دیگر، کمی بزرگتر است. به همین دلیل توجه کنید که همواره کفش را اندازه ی پای بزرگتر خود بگیرید.
  • وقتی کفش در پایتان است، باید لااقل نیم اینچ (1.25 سانتی متر) بین بلندترین انگشت پا و نوک کفش فاصله باشد. در غیر این صورت یک سایز بزرگتر را امتحان کنید.
  • برای ورزش دو جفت کفش داشته باشید و هر کفش خود را به طور مرتب یک روز در میان بپوشید .تا هر کفشی، یکی دو روز زمان برای خشک شدن و هوا خوردن داشته باشند.
  • اگر از کفی استفاده می کنید به یاد داشته باشید .هر روز پس از درآوردن کفش، کفی ها را هم برای هواخوردن از کفش خارج کنید .تا تمیز تر شده و عمر طولانی تری داشته باشند.