چرا کوهنوردی بهترین ورزش برای جسم و روان است ؟

چرا کوهنوردی بهترین ورزش برای جسم و روان است ؟

 

در نگاه اول ، شاید پیاده روی و کوه نوردی با وجود اینکه ۲ کلمه ی جداگانه هستند. تنها یک فرم از تمرین و فعالیت را در ذهن شما شکل دهد. شما فکرمی کنید : ” شاید کفشی که می پوشیم و یا مناظری که در هر یک از آن ها می بینیم با یکدیگر تفاوت داشته باشد. اما مکانیک پایین تنه ی هر دو فعالیت با یکدیگر مشابه است. ! “ این فکر کاملا اشتباه است و باید به شما بگوییم که این دو فعالیت به طور اساسی با یکدیگر تفاوت دارند . تحقیقات نشان داده است. که مفاصل ، قلب و عضله های شما در هنگام کوه نوردی به شکل متمایزی نسبت .به یک گشت و گذار روزانه و سبک عمل می کنند .

پوشاک و تجهیزات ورزشی و کوهنوردی

چرا کوهنوردی بهترین ورزش برای جسم و روان است ؟

” زمانی که روی یک سطح هموار در حال قدم زدن هستید ، بدن شما در حال انجام دادن فعالیت درونی به نام “پویایی منفعل” ( Passive Dynamic ) است “.

این جمله را دانیل فریس ، پروفسور مهندسی و بیومکانیک از داشنگاه فلوریدا گفته است . قدم های بلند شما درست مانند نوسان و تاب خوردن آونگ می باشد . در حقیقت بخاطر وجود نیروی جاذبه و نیروی جنبشی ، اگر من فقط شروع کننده ی نوسان آونگی باشم ، این آونگ بدون نیاز به هیچ انرژی دیگر برای مدت زیادی در حال عقب و جلو رفتن می باشد . کوهنوردی