تاریخچه برند مرل (Merrell)

تاریخچه برند مرل (Merrell)

مرل (Merrell) یک شرکت کفش آمریکایی است که در سال 1981 میلادی/1358 هجری شمسی توسط کلارک ماتیس ، رندی مرل و جان شوایتزر به عنوان سازنده چکمه های پیاده روی با کارایی بالا تأسیس شد. هریک از اعضای این گروه سه نفره توانایی های ویژه و منحصر به فردی داشتند. طرح محصولات اصلی مرل با رندی بود.

کلارک در زمینۀ دانش  مدیریت تولید کمک می کرد و در ضمن بازاریاب زرنگ و دانایی بود. جان شوایتزر تیزهوشی در کسب و کار و منابع ایتالیایی را به همراه داشت. برند مرل با این افراد شروع به شکل گیری کرد.

 

در سال 1986 ، رندی مرل در صدد بازگشت به زندگی قبلی خود به عنوان سازنده چکمه های سفارشی بازگشت و سهم خود را از این شرکت با نام خود فروخت. در همان سال ، این شرکت 25 هزارجفت چکمه خود را فروخت. در سال 1987 ، این شرکت توسط Karhu خریداری شد.

پوشاک و تجهیزات ورزشی و کوهنوردی

صاحبان جدید تولید محصولات مرل (Merrell) را به آسیا منتقل کردند و قیمت های خرده فروشی را کاهش داده و فروش را نیز گسترش دادند. در سال 1988 ، فروش محصولات این شرکت   در صدر مارک 4 میلیون دلار قرار گرفت. در سال 1989 میلادی دوره رشد سریع مرل بود و با 50٪ افزایش، فروش به 6 میلیون دلار رسید.

تا سال 1990 ، حدود 300 هزار جفت کفش و چکمه سالانه فروخته می شد که فروش برای سال برای اولین بار به 10 میلیون دلار رسید. این شرکت با ایجاد بخش هایی در کانادا ، انگلستان ، اسکاندیناوی و ایالات متحده ، به یک شرکت جهانی تبدیل شد.

 

 

این نوشته در برند ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.