همه چیز در مورد برند ASICS (اسیکس)

همه چیز در مورد برند ASICS (اسیکس)

همه چیز در مورد برند ASICS (اسیکس)

ما با شنیدن نام برند ASICS  همیشه یاد کفش‌های ورزشی راحت، زیبا و منحصر بفرد می‌‌افتیم. این شرکت پوشاک و لوازم ورزشی ژاپنی، در سال ۱۹۴۹ توسط کیهاچیرو اونیتسوکا تاسیس شد .و فعالیت خود را بر مبنای طراحی و تولید لوازم ورزشی فوتبال، والیبال، نت بال، دومیدانی، بدمینتون، تنیس، اسکواش، کریکت، گلف، کشتی و ورزش های رزمی آغاز کرد.

 

مهم‌ترین حرکت اسیکس

معرفی کفشی با ساختار کفی ژلی (ASICS GEL cushioning)  بود. که انقلابی در صنعت کفش‌سازی دنیا به پا کرد. این نوع کفی‌ها قابلیت‌هایی مثل جذب کردن فشار، ضربه و شُک دارند .که نیرو را در حالت افقی در طول کف پا پخش می‌کند.

اکنون از این تکنولوژی در مدل‌های مختلف کفش های این برند استفاده می‌شود. کیهاچیرو در سال ۱۹۷۷ نام اسیکس را بر اساس عبارت مشهور لاتین (روح سالم در بدن سالم) برای شرکت خود انتخاب کرد.

 اسیکس که از کنار هم قرار گرفتن حروف اول این عبارت درست شده بود. بر اساس این باور بود که لازمه  به وجود آمدن یک سبک زندگی شاداب و سالم، سلامت کلی بدن و تندرستی است.

پوشاک و تجهیزات ورزشی و کوهنوردی

محصولات اسیکس در سال ۱۹۷۷ به ایالات متحده آمریکا معرفی شد.به دنبال خود، داستان‌های شگفت ورزشی و پیشرفت­‌های تکنیکی به دنبال آورد، چیزی که همچنان برای خود پابرجا است.

اکنون دفتر مرکزی این شرکت در شهر کوبه قرار دارد و سهام آن در بازار بورس توکیو معامله می‌شود.

اونیت‌ سوکا که در ژاپنِ پس از جنگ زندگی کرده بود، بر این باور بود که به منظور بالا بردن روحیه و اخلاقیات جوانان ژاپنی، باید سبک زندگی سالم را از طریق ورزش و قهرمانی تبلیغ کرد، پس اولین اقدام جسورانۀ آقای اونیت ‌سوکا این بود که در تولید کفش‌ های بسکتبالی، انقلابی ایجاد کرد.

 

این نوشته در برند ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.