چگونه کاپشن پر را بشوییم؟

چگونه کاپشن پر را بشوییم؟

قبول داریم. پوشیدن یک کاپشن پر که بوی سطل زباله می دهد بهتر از ترس از دست دادن پرهای آن است. البته دست آخر شما هم باید تن به حقیقت بدهید که لازم است کاپشن پر کوهنوردی خود را به صورت دوره ای بشویید. مهمتر از همه اینکه پر یک جسم زنده است، پس کثیفی باعث می شود طول عمر کاپشن پر شما کم شود.

اکثر کاپشن پرها را می توان در ماشین لباسشویی خانگی شست اما قبل از انداختن کاپشن خود درون ماشین لباسشویی، دستورالعمل های آنرا به دقت بخوانید.

پوشاک و تجهیزات ورزشی و کوهنوردی

نحوه شستشوی کاپشن پر

  • هر گونه کثیفی شل (مانند مانده های شکلات یا غذا روی کاپشن) را با استفاده از یک برس پاک کنید.
  • جیب های کاپشن را کاملا تخلیه نمایید.
  • محفظه مواد شوینده ماشین لباس شویی را از هر گونه ماده باقیمانده تمیز کنید.
  • دستگاه را روی چرخه شستشوی سرد یا چرخه پشم ظریف تنظیم کنید.
  • پاک کننده مناسب را داخل دستگاه بریزید. پر به یک پاک کننده ملایم و بدون دترجنت نیاز دارد.
  • کاپشن را در خشک کن روی حرارت کم با استفاده از خشک کن یا توپ تنیس خشک کنید.

اطمینان حاصل کنید که محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی شما از هرگونه مواد شوینده یا نرم کننده پاک باشد (به دلایلی که در بالا توضیح داده شد). می توانید قبل از شستشوی کاپشن پر، ماشین لباسشویی خود را روی حالت شسشتوی داغ بدون هیچ لباس یا پودری بگذارید تا ماشین به خوبی تمیز شود.

ماشین لباسشویی را روی یک شستشوی سرد در یک چرخه ظریف یا پشمی (یا تنظیمات معادل ملایم) قرار دهید. کاپشن پر خود را با ماشین لباسشویی با درب بالا نشویید زیرا همزن مرکزی می تواند به کت شما آسیب برساند.

بهتر است کاپشن پر خود را با شوینده ای بشویید که برای پوشاک فضای باز طراحی شده است. مواد شستشتوی بدون دترجنت و ملایم هم مناسب هستند.

کاپشن پر نباید در هوا خشک شود. نه تنها خشک شدن در هوا زمان زیادی طول می کشد، بلکه خطر بیشتری برای کلوخه شدن پرها و شروع بو دادن کت وجود دارد (اگر مدتی طول بکشد تا خشک شود پر حالت گندیدگی می گیرد). کاپشن‌ها باید با حرارت کم خشک شوند. وسوسه نشوید که خشک کن را روی حرارت زیاد قرار دهید زیرا خطر آب شدن درزها و پارچه پوسته بیرونی وجود خواهد داشت. به یاد داشته باشید که همیشه برچسب لباس خود را برای جزئیات مراقبت دقیق بررسی کنید.

(چگونه کاپشن پر را بشوییم؟)

 

2 دیدگاه برای “چگونه کاپشن پر را بشوییم؟

دیدگاه‌ها بسته شده است.